obefogad.blogg.se

en unik och privat inblick i en påhittad människas eventuella personlighet författad av någon som inte finns i verkligheten. ansvarig utgivare: inte jag i alla fall.

dövfest

Publicerad 2013-09-21 00:09:33 i Allmänt

hej lilla bloggen ja heeeeej på diiiiiig *pratar som till en hund* hur som helst HEJ måste bara berätta om märkliga saker som hänt mig sen jag kom hem t sthlm i förrgår. och det omärkliga också faktiskt!!! EN SKVÄTT AV DISKBÄNKSREALISM KANSKE
 
jaha så tåget som skulle varit framme 19.50 var framme 23.25, kmr som sagt casha in riktigt bra på det där brinnande tåget jappjapp
 
sen gick jag hem, somnade vid två, gick upp vid åtta. efter min föreläsning somnade jag utanför hörsal 10, mitt i korridoren, helt utfläkt över ett bord. när jag vaknade satt det tysta personer runt mig, sektmänniskor som stirrade ner i sina mobilers brådsvarta djup och vägrade låtsas om att jag hade alla mina böcker över precis hela bordet så de inte kunde använda det i valfritt syfte, att min perfekta sminkning numera var en sömnsminkning och ingen sa heller godmorgon. hatar sånt, jag menar, det var väl ändå lite härligt att det låg en tjej och sov helt casual i en korridor full med folk men NEJ här ska ingen notis tas för visst är det spännande att bara låtsas som INGEN finns förutom en själv och de man eventuellt skulle våga hälsa på.
 
packade i alla fall då mycket argt ihop alla mina grejer och vinglade iväg mot närmsta kaffeautomat och kände att mitt bekräftelsebehov var pockande och enträget ville bli stillat. så jag ringde min ellen och vi gick till humanistiska föreningen, råkade bli bjudna på öl och soppa (hahaha killen kunde inte uttala borsjtj och sa "det här är borst" till soppan. jag skrattade hahaahaha fy fan va äckligt med en kastrull full med borst. hans pubishår typ, min hjärna vandrade riktigt snabbt iväg mot härliga nya höjder) och sen visade det sig att det skulle vara lingvistik-pub där?? ellen och jag ba ok visst men vi hänger här ett tag till och försöker plugga en liten liten bit till bara. så vi tittar ner i våra böcker och när vi tittar upp igen är det typ 40 pers där??? som festar??? men vi har inte hört dem FÖR DE PRATAR TECKENSPRÅK MED VARANDRA. ENBART. det var helt knäpptyst förutom musik och lite smackanden när de övade spännande minspel. då blev jag skiträdd så vi drog.
 
plötsligt var vi på söder och spanade söderhipsters, gick till ett café som hette il caffè där en rasmus var och jag köpte helt vanligt bryggkaffe som kostade 30 spänn. då var det kväll och vi diskuterade pragmatik. jaha. sen skulle vi promenera lite, genom gamla stan till och med GENOM VINDLANDE KULLERSTENSGATOR OCH PUTSADE KORSVIRKESHUS ÅÅÅ VA MITT STOCKHOLM ÄR SKÖNT och ett hål i verkligheten uppenbarade sig plötsligt ur en husvägg: ett öppet citronkrämigt dörrvalv där två fryntliga män stod och rökte cigariller. vi sa: tja vad gör ni för najjjjjjjs och fem minuter senare befann vi oss i carl michael bellmans sovrum på visning. det var ett brödraskap, en orden, som hade pub- och viskväll. det var ett brödraskap som tillät kungar och bellmans, andra män över 21 år samt kvinnor på deras pubaftnar 6 ggr om året och balen på grand var tredje år. och ja de bar alltid frack annars men inte idag! här, ta en macka vill ni ha mera öl ja brödraskapet bjuder.
 
vi hade det härligt, skrattade när vi egentligen var förbannade (när jag hade fått lite mkt öl (eller en bra mängd öl, beroende på hur man ser på det) slutade jag vara trevlig åt att inga kvinnor fick vara med pga "traditionerna" och "stadgarna" och började diskutera att könsbyte, ja det var något jag funderade på att göra varje dag FÖR DU KAN FAN INTE FÖRNEKA PRIVILEGIERNA NI MÄN ÅTNJUTER HUR KAN DETTA VARA EN ICKE-FRÅGA FÖR ER HUUUUUUR KAN NI INTE HA ÄNDRAT DENNA LÖJLIGA REGEL JA HUR FAN SKA NI GÖRA SEN NÄR VI HAR EN KVINNLIG REGENT SKA NI LÅTA BLI ATT LÅTA HENNE FÅ VARA MED FASTÄN HON ÄR BLÅBLODIG VA FANAAAAANNNNANNANAN ORKAR INTE HEJDÅ)
 
sen sprang vi mot en buss som tog oss till våra hem. alltså det var riktigt konstigt att vara hos det där brödraskapet igår. bellmans dödsmask satt uppe på en vägg, alltså en avgjutning av hans likansikte. och när de fått slut på bellmanlåtar att sjunga, och det inte var så många kvar, att en typisk wonderwall-kille med kukkomplex började sjunga kents utan dina andetag med liiiiiiiite för mkt inlevelse. och hans kompis, alltså de enda under 65 som var medlemmar, sa till rasmus att han borde verkligen också gå med om han kunde sen för de var ett sånt härligt gäng med "sköna grabbar". detta är alltså vad han sa på riktigt. jag spydde tre gånger bakom min vänstra axel och funderade på om rasmus spelade teater när han såg så uppriktigt intresserad eller om han verkligen verkligen var det. jag känner inte honom så väl så jag har verkligen ingen aning.
 
http://www.parbricole.se/ detta är deras hemsida förresten. kmr ej ihåg hur man gör detta till en länk så ni får copypasta.
 
idag vaknade jag en halvtimma innan min föreläsning började och bestämde att det inte var någon idé med någonting. nästa gång jag vaknade var klockan tolv istället för åtta. det sög. har ätit smörgås vid fyra olika tillfällen sen dess och tyckt att livet med koncentrationssvårigheter är riktigt jobbigt . kanske har pluggat aktivt i sammanlagt en timma???? kom vid nio-tiden fram till att jag skulle gå ut i alla fall, så jag tog på mig fula kläder och lämnade plånboken hemma för att hindra mig själv från allt som eventuellt skulle kunna vara roligt och gick till stureplan, hånskrattade en minut, nästa minut stirrade jag tomt framför mig och ytterligare en minut senare var jag på väg hem igen. och nu sitter jag här. imorgon är det en ny dag, nya omöjligheter!!!!!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela