obefogad.blogg.se

en unik och privat inblick i en påhittad människas eventuella personlighet författad av någon som inte finns i verkligheten. ansvarig utgivare: inte jag i alla fall.

gatusopare

Publicerad 2013-09-05 23:59:01 i Allmänt

hej min lilla blogg. här halvligger jag i min soffsäng och hånskrattar åt min egen misär, tyst för att inte störa malena som sover i ett annat hörn av vårt rum. fy fan livet jag bad ju om att något hemskt skulle hända så jag blev ödmjuk eller whatever men STJÄL INTE MIN TELEFON
 
är alldeles asförnedrad och kränkt, framför allt kränkt faktiskt, av detta. jag går vilse hela tiden nu pga brist på google maps och måste fråga riktiga människor om vägen. eftersom jag hatar att höra stockholmska är det riktigt jobbigt. men kanske börjar jag vänja mig snart vem vet
 
nu när jag inte har en egen smartphone att glo ner i hela tiden börjar jag känna hat mot alla som gör det. till exempel idag på en jättetrång väg som jag kom cyklande på mötte jag en person som inte märkte att hen höll på att bli överkörd av mig för att hen kollade på sin iponny. så jag åkte in i en lyktstolpe. cykelplinganshelvetet funkar ju så klart inte och jag tänker inte alltså INTE säga "plingpling" som en annan käck halvåldersgubbe. hallå ser det ut som jag har en snabb cykelhjälm eller
 
för att inte tala om hur mkt det sög när jag skulle ta min hundrade rabiesspruta i måndags och jag blev hänvisad till en privat klinik som ville ha 900 spänn av mig? jag avböjde artigt och sa att jag hellre får rabies och dör inom 14 dagar än att betala för sjukvård jag har rätt till hallå det här är sverige!!! BETALAR SKATT HÄR hahaha okej jag har nog aldrig tjänat tillräckligt för att betala skatt men whatever. så åkte till nåt sjukhus som jag hörde talas om via ryktesvägen som då inte var privat men de ville också ha pengar och att jag skulle köpa en hel förpacking rabies och jag ba nej jag har inte råd de ba okej lilla gumman men jag skriver upp de här bussarna på en lapp så får du åka till en akutmottagning två mil härifrån :------) nä jag överdriver, de var jättegulliga och hjälpte mig väldigt fint med att hitta rätt slags sjukhus för minsta möjliga summa. när jag kom dit fem timmar senare fick jag sova i en sån där säng med papper på så jag var nöjd. blev även bjuden på gratis pappmuggar med vätska i. fick min spruta. åkte hem. hade feber så jag inte ens kunde resa mig ur sängen utan att ramla ner igen. så det var ju en bra dag.
 
 
ja ja livet suger. alltså är allt som det ska. mina enda glada ögonblick har varit dessa:
 
- när jag ropade "JA" åt att vara med i kristdemokraternas förening på skolan och mina nyfunna bekanta inte förstod om jag skämtade eller inte
- att min granne tydligen är le partiledare de vänsterpartiet och att han har sagt till mig och malena att vi får låna en kopp socker om vi vill
- mina föreläsningar och kurslitteratur. fick äntligen hem min svenska akademiens språklära idag, efter att jag inte kunnat hämta ut den pga skulle visa upp kod i sms som fanns i stulen iponny, men jag fick en avi och kunde hämta ut den! länge leve papperssamhället. och alltså mina föreläsningar, sååå nice. hade en föreläsare som varit med i språkrådet och var professor och grejer. det kändes som han talade direkt till mig fastän det satt hundra människor till i salen. alltså kände mig typ utvald, liksom ja alla andra här ni kanske tycker att detta är intressant, MEN NI FÖRSTÅR DET INTE SOM JAG GÖR JAG ÄR ÖVERLÄGSEN ALLLLLLAAAAAA skrek jag högt ut över publikhavet. det var en härligt känsla, jag var så nöjd. och idag läste jag förordet av horace engdahl till min språklärobok och började gråta av hans fina formuleringar om vad språk och grammatik och sånt är. blev tårögd bara av att hans första mening innehöll en metafor med humlor. humlor är så mjuka och gosiga små bomullar som puffar omkring, puff puff. så skrev han inte, det var jag som skrev så.
 
börjar klockan ett imorgon. vad ska jag göra tills dess? vet inte, kanske gymma. räkna antalet personliga tränare i förhållande till rika östermalmsbor (2:1) tills jag somnar. finns en massagestol på gymmet, ska nog lägga mig där en jättelång stund.
 
s r y för långt och möjligtvis tråkigt inlägg, men its my blog i can do what i want to twerk twerk godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela