obefogad.blogg.se

en unik och privat inblick i en påhittad människas eventuella personlighet författad av någon som inte finns i verkligheten. ansvarig utgivare: inte jag i alla fall.

miami vice

Publicerad 2013-08-06 00:55:58 i Allmänt

imorse vaknade jag med mycket trött och arg blick. kunde inte komma på varför förutom den uppenbara anledningen (att det var morgon) tills jag kom ihåg att jag hade drömt om ett gammalt ragg vars bästa vän jag i drömmen försökte få på fall för att skapa svartsjuka. en väl beprövad metod som inte fungerade lika bra i drömmen som i verkligheten. i det fallet hatälskade jag verkligheten! hej på dig verklighet sa jag och bestämde mig för att aldrig någonsin gå upp igen samt att börja blogga igen. jag tog en bild jag bestämde skulle vara den första bilden i bloggen.
 
så här såg den tydligen ut.
 
ni kan vänja er redan nu vid att se så här mycket livsgnista i mina sparkling eyes.
 
det roligaste med att skaffa ny blogg är att berätta om sig själv i sitt första inlägg. presentera sig noggrant och säga tjena tjena detta är jag.
 
presentation
 
namn: freja, ett namn folk tydligen tkr är fint pga "annorlunda" "sååå svenskt" "åh du är en gudinna" (det sistnämnda håller jag med om)
civilstatus: funderade innan på att döpa bloggen till hatriarkatet eftersom namnet både innehåller hattar och hat. det finns alltid en kille i hatt som jag per automatik hatar.
bor: snart stockholm. nu landet. förr göteborg. det kallas folkvandring
favoritlåt: jag vet vad hon heter men jag kallar henne tess alt. jag vill ha sex med dig
jobbar: har hittills tjänat pengar på att måla och att skriva
drömmar o ambitioner: har inga
gillar: kattanter.
ogillar: folk som tkr det är roligt att i elaka ordalag skämta om kattanter. som om det vore något icke önskvärt att leva med sin katt på ålderns höst?! gillar man katter är det fan så mkt bättre att bo med en katt än att bo med ngn äcklig gubbe som vill att man lagar mat och städar och grejer. att klanka ner på kattanter är ett utrryck för kvinnohat och att bestämma att det är fult att inte dö i en parrelation. jag vill hellre dö med katter och vänner och underbara personer än att dö olycklig i parrelation så fuck off
äcklat förtjusad över: bieber, kirurgiska ingrepp i detalj och niotillfem. ta det fina porslinet, rosenträdgårdarna och pojknackarna och släng dem i väggen men ah okej jag vill också ha en att sniffa i jag erkänner :(
därför vill man ha mig som vän: för att jag dödar de som behandlar dig utan respekt, jag gör elaka skämt på din bekostnad och jag ger dig min gamla mobil om du tappat bort din
därför vill man ha mig som flickvän i ett normativt parförhållande: jag hånglar med andra för att jämföra, jag är helt ärlig, jag spottar aldrig ut min snus och jag älskar dig utan några som helst gränser
därför vill man ha mig som fiende: jag ljuger aldrig om att jag hatar dig, jag ser igenom alla dina äckliga försök att bli min vän och om du är skyldig någon pengar driver jag in dem personligen och ger till greenpeace och sedan driver jag in dem igen och du är ändå fortfarande skyldig pengar
 
titta va fint man kan bygga ny identitet på internet! nu kan jag bli vem som helst. hittills verkar jag vara en cynisk, lojal och trevlig person. framförallt trevlig! i nästa inlägg ska jag behandla mina problem med att skilja mellan personligt och privat samt varför man skriver saker i bloggar man aldrig skulle säga till någon personligen men gärna lämnar tillgängligt för hela världen att se. gästspelar gör aftonbladets kommentarsfält, flashback samt vanlig sd:are med internetuppkoppling.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela